WAT DOEN WE?

Op oudejaarsavond gaan alle klatjes over de tap en drinken we met ons allen het verleden weg met een Dommelsch biertje en doen we hetzelfde met een paar goede voornemens voor het nieuwe jaar. Een paar keer per jaar maken we een aantal kroegentochten in de omliggende dorpen en steden van Valkenswaard om te bekijken hoe ons bier over de tap gaat. We delen ook een aantal brochures uit aan de aanwezigen met de geschiedenis van het Valkenswaardse bier wat tevens dient tevens om nieuwe leden te winnen. Wanneer we zien dat dit niet aan onze verwachtingen voldoet gaan we hier bij terugkomst verder over in om de situatie te kunnen verbeteren. Ook doen we mee aan verscheidene bierfestivals waar we trots ons Dommelsch bier laten zien en proeven zodat mensen die nog geen kennis hebben gemaakt met onze Valkenswaardse trots op een van deze festivals hiervoor de gelegenheid krijgen. Op de eerste zomerdag van het jaar houden we onze bijeenkomst bij het Heidecafé waarna we na een lange wandeling over de ontiegelijke mooie Strabrechtse heide weer terugkomen voor een Dommelsch biertje. Tot slot wordt er een keer per jaar ons bier drink kampioenschap gehouden waar iedereen die een liefhebbers is van een goed Dommelsch biertje aan mee doen. Hierbij gaat het erom wie het meeste bier naar binnen kan laten glijden zonder dronken te worden. De huidige kampioen Piet Leenders is tot heden nog niet verslagen.