BOKBIER FESTIVAL

We zitten al weer in oktober en is het bokbier seizoen dus weer aangebroken en waar menig bierliefhebber op heeft zitten wachten. Vanaf deze maand tot en met februari is de Dommelsche herfstbok dus weer verkrijgbaar. Om dit te vieren gaan we eind oktober hier een festival voor organiseren waar de oorspronkelijk bokbieren aanwezig zullen zijn. Bokbier uit Duitsland, Oostenrijk, Noorwegen, Tsjechië en uiteraard onze eigen Dommelsche zullen van dit festival een groot feest maken. Op deze dag zal er ook de Bokbier verkiezingen plaats vinden en als extra tintje zal tevens de bokbierkoningin gekroond worden. Vrouwen die deel willen nemen aan dit evenement kunnen zich inschrijven op donderdagavond bij Piet Leenders. De enigste vereiste is deel te nemen in een Nederlandse klederdracht en dat het uiteraard bokbier liefhebsters zijn.

Op het Bokbier festival zal een enorme bokbier fontein aanwezig zijn waar de bezoekers zoveel als ze willen hun glas kunnen vullen, deze fontein wordt aangeboden door Dommelsch en zal vanaf 12 uur in middag aanstaan. Er zullen een groot aantal kraampjes met Hollandse lekkernijen aanwezig zijn en de muziek zal wederom worden verzorgt door Geert van hove en z´n band. Rond 4 uur in de middag krijgen we dan ook nog eens een bezoekje van de Sint Nicolaas Gilde uit Valkenswaard. Zoals bekend is dit de oudste Gilde van Valkenswaard die in het bezit is van een koningsschild en zal met zijn 49 vendelzwaaiers zeer de moeite waard zijn om te bekijken. We gaan er dus weer een enorm feest van maken waar iedereen zich zal kunnen vermaken. Voor de kleinste hummels zal er een enorm springkasteel aanwezig zijn en zullen er spelletjes zoals zaklopen en appelhappen worden georganiseerd. Tegen 8 uur zal het kampvuur aangestoken worden en gaan we door met feesten tot vroeg in de morgen. Dus de liefhebbers zijn van bokbier zullen met het bokbier festival hun hartje op kunnen halen. Natuurlijk zullen er ook andere leuke en interessante dingen te vinden zijn die dag en is er voor eenieder wat wils. Gedurende deze maand en zodra we een overeenstemming hebben bereikt met de sponsors zullen we meer informatie plaatsen over het bokbierfestival, het grootste en vrolijkste bierfeest van Valkenswaard wat niemand missen mag.